Tök jó fej kekszek

Rengeteg képet és blogot böngésztem át, hogy valami egyszerű, gyors, de látványos sütit találjak erre a napra. Végül begyúrtam egy könnyű, mandulás kekszet, a felének arcot vágtam - ez volt a legmacerásabb része, és nem lett két egyforma -, majd kettőt-kettőt összeragasztottam csokival.

   
  
Tészta:
15 dkg finomliszt
5 dkg kukoricaliszt (Ha mandulásabb kekszet szeretnénk, akkor a kukoricaliszt helyett is jöhet az őrölt mandula, de most szempont volt, hogy ki tudjam vágni az arcokat, és már így is korcogott a kés alatt.)
5 dkg darált mandula
10 dkg cukor
15 dkg vaj
1 tojás
1 teáskanál sütőpor
1 csipet só
A hozzávalókat összegyúrtam, fél cm vastagra kinyújtottam, és 8 cm átmérőjű korongokat vágtam belőle. 15 keksznek arcot vágtam késsel, és 200 fokos sütőben megsütöttem.

Ragasztó:
5 dkg tejcsoki
5 dkg étcsoki
2 dkg vaj
1 evőkanál tej
A csokit felolvasztottam, összekevertem a vajjal és a tejjel, majd vékonyan megkentem a tele kekszeket, és ráragasztottam a tetejüket. A megfelelő fekete-fehér kontraszt miatt jó sötét töltelék kellett - ezért az étcsoki, de a meglepetés gyerekeknek készült - ezért a tejcsoki, így kompromisszumként jött a keverék.
Ez egy nagyon egyszerű Halloween keksz, és pont ezért olyan jó.

1 megjegyzés:

  1. elég nagy macerának képzelem késsel kivágni az arcokat, de te nagyon ügyes vagy! szépek lettek

    VálaszTörlés