Málna- és borzselés piskótatallér

Névnapomra kaptam egy szép nagy habzsákot. Kifogásból kifogytam, viszont a sütéshez volt itthon minden hozzávaló, úgyhogy nekiálltam egy újabb adag babapiskótának, hogy piskótatallért készíthessek. Így sikerült:
   

    

Hozzávalók:
  
Babapiskóta ahogy itt készítettem, csak korong alakúra sütve, és szerintem nem kell annyira kiszárítani.
  
Málnazselé: Mivel ezzel nem rendelkezem, és egyébként is csak egy kis adag, kimondottan kemény zselé kellett, 10 dkg fagyasztott málnából készítettem, 1 dl vízzel, 3 evőkanál cukorral és 1 púpozott evőkanál zselatinnal. A málnát villával összenyomtam, a vízzel és a cukorral felforraltam, majd levesszűrőn átpaszíroztam. Egy evőkanál zselatint feloldottam 2 evőkanál vízben, a málnaléhez kevertem, és mégegyszer felforraltam. Leszedtem a habot a tetejéről, és félretettem hűlni.
   
Borzselé: Ebből sem kellett nagy adag, ezért csak 3 dl borból készítettem. A bort 5 szem szegfűszeggel, egy nagyobb darab fahéjjal és 3 evőkanál cukorral felforraltam, majd takarékon a felére sűrítettem. A léből kivettem a fűszereket, beletettem 2 evőkanál vízzel elkevert púpozott evőkanálnyi zselatint, majd miután még egyet rottyant, félrehúztam.
   
Csoki: Csak étcsoki jöhetett szóba, úgy rémlik, hogy a bolti piskótatallérokon is az van, úgyhogy a gyerekek sem tiltakozhattak. Gőz fölött kis darabokra tördelve olvasztottam meg. Igyekeztem a lehető legvékonyabban kenni a csokit a sütik tetejére, mégis fel kellett olvasztanom két 20 dkg-os csokit (persze így meg maradt belőle, de este fél 11-kor már nagyon nem volt kedvem ezen mérgelődni).
Teáskanállal a piskóták közepére kanalaztam a már majdnem rezegős zselét, majd miután megszilárdult, bevontam csokival. Először bénáztam, hogy rácsra tegyem őket, aztán rájöttem, hogy nincs, ami lecsöpögjön, úgyhogy jó volt egy tálca is. A málnásból 14 db lett, a borosból meg 12, de maradt néhány borzselés piskóta, amire már nem jutott csoki, illetve jutott volna, ha újra felolvasztom, de nem tettem. Mentem inkább aludni.
  
Szerintem látványra egészen bolti, ízre viszont jobb, és legalább tudjuk, mi van benne.
   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése