Hüp-hüp-hüp...

Minden látogatásom során megállapítom, hogy Zsazsi bizony tüntet a cukros babapiskóta ellen, amit már egy jó ideje megvettem, hátha beavat a nálunk nyalánkságnak nevezett édesség receptjébe. A csomag még mindig ott áll a kredenc szélén, és azt is el tudom képzelni - próbáltam, ment -, hogy Zsazsi néha direkt-véletlenül leveri. Utálja. Csak lekaptam a polcról az üzletben, nem válogattam, mert nem volt mit összehasonlítani (vagy talán csak az árat), mindegyik egyformán agyoncukrozott pálcika alakú száraz süti volt. Aztán nemrég az Auchanban kaptam egy magyar babapiskótát,- rózsaszín, szívecskés csomagolásban. Hogy itt megmutathassam, melyik sütiről van szó, majdnem egy órát keresgéltem az interneten. Először a hazai termékek között a babapiskóta szóra - semmi, aztán a képek között babapiskóta, babapiskóta termék... szóra - semmi, majd gondoltam egyet, és a rózsaszín képek között "babapiskóta termék" szavakra keresve végre megtaláltam (íme), de gyártót még mindig nem tudom. Szóval szerintem ez babapiskóta. Persze befaltam az összeset, még mutatóba sem hagytam, így nézegethettem megint minden nap, ahogy Zsazsinál a kredencen hánykolódik az a múltkori szerzemény. Tegnapig bírtam, inkább nekiláttam sütni.
Az eredmény jobban hasonlít Barbapapára, mint egy babapiskótára, de ez senkit sem zavart, az íze tökéletes.


Sok receptet végignéztem, a legtöbb helyen a szalalkális változatot olvastam, és a barátnőm is erre esküszik, de ódzkodtam tőle. Aztán a Dr. Oetker honlapján (itt) találtam egy babapiskóta alapreceptet, ami annyira egyszerű volt, hogy meg kellett próbálnom. Semmi extra összetevő, csak 4 tojás, 120 g cukor, 120 g liszt. Villanysütőben 200 fokon 10-12 percig sütöttem (figyelni kell), 45 darab lett belőle. Nem volt türelmem megvárni, amíg szép lassan kiszáradnak, ezért egy tepsibe visszarakva betoltam őket a még meleg sütőbe, és az ajtót résnyire nyitva hagyva, szárítottam ki a sütiket. Szerintem ez is babapiskóta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése