Répás-körtés lepény

Még az előző hétvégén felszedtük otthon a kertből a répát, a zöldséget és a krumplit. Ilyenkor mindig megsajnálom a túl apró krumplikat és répákat, meg azokat, amikbe véletlenül beleszaladt az ásó. Szóval megmentek egy csomó macerás zöldséget, aztán a konyhában szembesülök azzal, hogy ezeket nem lehet túl soká tárolni, rövid idő alatt fel kell dolgozni, viszont kétszer annyi idő megpucolni. Most már muszáj volt valamit kezdeni a répával, mert különben hiábavaló volt a mentőakció, és azzal a néhány kavicsos körtével is, ami a párkányon érett be, de így önmagában evésre nem volt alkalmas.
  

40 dkg répa és 30 dkg körte reszelve
Az arányok és a gyümölcsök változtathatók, szerintem menne sütőtökkel is.
40 dkg cukor
30 dkg liszt
1 csomag sütőpor
2 dl olaj
1,5 dl tej
5 tojás
1 csipet só

A tojássárgáját a cukorral felvertem, belekevertem a tejet és az olajat. A lisztet, a sütőport és a sót szintén összekevertem, majd a folyadékra öntöttem, és összevegyítettem. Beleforgattam a reszeléket, végül a tojásfehérje habot is. Kiolajozott és lisztezett (nagy) tepsiben 220 fokon megsütöttem. Másfélszeresére emelkedett a tészta, 3 cm vastag lett. A képen látható szeletek 10X10 cm-esek.
Van, hogy az almásba tej helyett kefír vagy tejföl kerül - az eredeti recept is tejfölös volt -, és abba fahéjat és szegfűszeget is szoktam tenni. Ebből ez most kimaradt, de nem is hiányzott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése