Répás-körtés lepény

Még az előző hétvégén felszedtük otthon a kertből a répát, a zöldséget és a krumplit. Ilyenkor mindig megsajnálom a túl apró krumplikat és répákat, meg azokat, amikbe véletlenül beleszaladt az ásó. Szóval megmentek egy csomó macerás zöldséget, aztán a konyhában szembesülök azzal, hogy ezeket nem lehet túl soká tárolni, rövid idő alatt fel kell dolgozni, viszont kétszer annyi idő megpucolni. Most már muszáj volt valamit kezdeni a répával, mert különben hiábavaló volt a mentőakció, és azzal a néhány kavicsos körtével is, ami a párkányon érett be, de így önmagában evésre nem volt alkalmas.
  
   
Szerencsére van kit tömjek a főztömmel, családomban vagy baráti körben pedig ragantáltan elfogy minden sütemény. Van egy almás sütim, amit valamikor bögrésnek tanultam, de ma már csak érzésre sütöm, gondoltam, megpróbálkozom azzal, persze alma helyett körtével és répával. Bejött, ugyanolyan nehéz, viszonylag tömör, nedves tészta lett belőle. A gyerekek a nekik körtelepénynek reklámozott süti közepét ették, mi pedig a megpirult széleket.
   
Répás-körtés lepény

40 dkg répa és 30 dkg körte reszelve
Az arányok és a gyümölcsök változtathatók, szerintem menne sütőtökkel is.
40 dkg cukor
30 dkg liszt
1 csomag sütőpor
2 dl olaj
1,5 dl tej
5 tojás
1 csipet só

A tojássárgáját a cukorral felvertem, belekevertem a tejet és az olajat. A lisztet, a sütőport és a sót szintén összekevertem, majd a folyadékra öntöttem, és összevegyítettem. Beleforgattam a reszeléket, végül a tojásfehérje habot is. Kiolajozott és lisztezett (nagy) tepsiben 220 fokon megsütöttem. Másfélszeresére emelkedett a tészta, 3 cm vastag lett. A képen látható szeletek 10X10 cm-esek.
Van, hogy az almásba tej helyett kefír vagy tejföl kerül - az eredeti recept is tejfölös volt -, és abba fahéjat és szegfűszeget is szoktam tenni. Ebből ez most kimaradt, de nem is hiányzott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése