Cantuccini

    
30 dkg finomliszt
20 dkg mandulaliszt
15 dkg cukor
7 dkg vaj
4 tojás
3 teáskanál vaníliás cukor
1,5 csomag sütőpor
1 citrom reszelt héja
1 kávéskanál só

A lisztet, a mandulát, a sütőport, a reszelt citromhéjat és a sót összekevertem. A tojásokat a cukorral és a vaníliás cukorral felvertem, majd a puha vajjal együtt a lisztes keverékre öntöttem, és összegyúrtam. Elég lágy tésztát kaptam, amiből 4 cm átmérőjű rudakat formáztam. Két rudat így tettem a vajjal megkent és belisztezett sütőlapra. A másik kettőt hosszában végigvágtam, szétnyitottam a tésztát, majd kis kockákra vágott aszalt őszibarackot és mazsolás csokidrazsét szórtam bele. Ezután a rudakat összezártam, és a másik kettő mellé fektettem, majd 180 fokos sütőben aranysárgára sütöttem őket. A kész rudakat 1 cm széles szeletekre vágtam - még melegen, mert a süti széle hamar kiszárad, és akkor nehéz felvágni -, oldalukra fektetve két tepsibe rakosgattam, és a sütőben további 10 percig szárítottam őket.

3 megjegyzés: