Cantuccini

Tegnap voltunk a temetőben, és bár onnan fentről elég nagy kerülő, mégis elindultam Zsazsihoz. Gondoltam, hogy esetleg fel akar menni még egyszer ő is, akkor felviszem, vagy valami. Amikor odaértem a hídra, már láttam, hogy egy idegen kocsi áll a háza előtt, ezért fel sem kanyarodtam a házhoz, megfordultam, és hazamentem. Ha legalább lett volna nálam kulcs, akkor a házban is ténfereghettem volna, amíg elmennek a vendégek, de ott meg szétfagytam volna, meg amúgy is, mit csinálnék ott, most már minden üres, még a konyha is. Hazaúton végig azon mérgelődtem, miért nem hívtam fel, mielőtt csak úgy beállítok hozzá, aztán hazaértem, és felhívtam. Már egyedül volt, kérte, ha van időm, ugorjak ki hozzá. Jó, nem? Mentem.
   

  
Otthonról indulva rá tudtam készülni a látogatásra, így vittem neki cantuccinit a reggeli kávéhoz, mert bár hallottam, és olvastam, hogy édes borba illik mártogatni, épp egy ilyen keksz csomagolásán láttam kávé mellé kínálva. És tényleg jó kávéhoz, kakaóhoz, teához, még forraltborhoz is. Ez a kétszersült süti végülis jól illett ehhez a kétszer indult látogatáshoz is.
  

  
Itt a recept:
  

Cantuccini
   
30 dkg finomliszt
20 dkg mandulaliszt
15 dkg cukor
7 dkg vaj
4 tojás
3 teáskanál vaníliás cukor
1,5 csomag sütőpor
1 citrom reszelt héja
1 kávéskanál só
A lisztet, a mandulát, a sütőport, a reszelt citromhéjat és a sót összekevertem. A tojásokat a cukorral és a vaníliás cukorral felvertem, majd a puha vajjal együtt a lisztes keverékre öntöttem, és összegyúrtam. Elég lágy tésztát kaptam, amiből 4 cm átmérőjű rudakat formáztam. Két rudat így tettem a vajjal megkent és belisztezett sütőlapra. A másik kettőt hosszában végigvágtam, szétnyitottam a tésztát, majd kis kockákra vágott aszalt őszibarackot és mazsolás csokidrazsét szórtam bele. Ezután a rudakat összezártam, és a másik kettő mellé fektettem, majd 180 fokos sütőben aranysárgára sütöttem őket. A kész rudakat 1 cm széles szeletekre vágtam - még melegen, mert a süti széle hamar kiszárad, és akkor nehéz felvágni -, oldalukra fektetve két tepsibe rakosgattam, és a sütőben további 10 percig szárítottam őket.

3 megjegyzés: