Hekvanc a facebookon + tekert sajtos muffin

Rövid unszolásra, vagy nem is, inkább csak a Micsoda! Nincs fent a blog a facebookon?! csodálkozásra reagálva vettem a lapot, regisztráltam, és eztán igyekszem majd ott is jelen lenni. Szóval (kedvenc szavam), arra biztatlak Titeket, hogy nyomjatok egy tetszik-et, ha tetszik, vagy írjátok le a véleményeteket a hekvancról.
Mivel ilyen sovány bejegyzést nem szívesen írtam volna, ezért itt van egy tartalék recept. Őszintén megvallva, nem vagyok oda a sajtos pogácsákért. Mit nem csípek benne? Hát pont a lényeget, a tetején barnára sült olvadt sajtot. Azért megeszem, ha úgy van, és... ez a tekercs a tetején megpirult sajt ellenére is jó. Nézzétek a belsejét!
    
  
Tészta: 
30 dkg liszt
1 dkg élesztő
0,5 dl langyos víz
1 dl langyos tej
1 dl olaj
1 csipet cukor
1 tojás
1 kávéskanál só
1 kávéskanál őrölt kömény
A vizet, a  tejet és a cukrot összekevertem, ebben pedig feloldottam az élesztőt. A lisztben elkevertem a sót és a köményt, majd a közepére öntöttem az élesztős keveréket, az olajat és a kissé felvert tojást. Végül bedagasztottam, és félretettem kelni.
  
Kence:
1 dl kefír (jó tejföllel vagy natúr joghurttal is)
15 dkg reszelt sajt (nem kell bele extra, lehet edami vagy valamilyen füstölt sajt is)
(Szerintem ide még jöhetett volna egy kis őrölt bors, de a gyerekek miatt kihagytam.)
A tésztát fél óra kelesztés után átgyúrtam, majd fél cm vékonyra kinyújtottam. Megkentem kefírrel (az egyik hosszabb végénél kihagytam egy 5 cm-es sávot), megszórtam a sajttal, majd feltekertem. A tekercset felvágtam, és a vajazott, lisztezett muffin formákba ültettem őket. Sütés előtt még hagytam kelni 20 percet, majd 200 fokon pirosra sütöttem őket. A sütőformához igazodva szoktam kisebb vagy nagyobb tekercseket sütni: ha nagyokat szeretnék, akkor 12 részre vágom a rudat, és a süti jól kikel a formából (eggyel is jól lehet lakni), ha kisebbeket, akkor 18-24 darabra vágom, és két formában kisütve kis csinos muffinok lesznek belőle.

4 megjegyzés:

  1. Megsütöttem (már többször is), nagyon finom, szeretjük! Köszönet a receptért! :)

    VálaszTörlés
  2. Örülök neki! Ha szeretitek, próbáld ki kéksajttal is, isteni! :-)

    VálaszTörlés
  3. Ez a receptem az egyik legnépszerűbb ötletem. :) Terjed. :) És mindenhol maradt a név is: tekert sajtos muffin. :D

    VálaszTörlés
  4. elviszem a receptedet és ki is próbálom....nagyon tetszik :)

    VálaszTörlés