Gyönyörűséges feketeség

   
Szeptember óta készülök kibontani egy üveg zöld dió befőttet. Helyi termelőtől kaptam a Szekszárdi Szüreti Napok alatt sok más finomsággal együtt. Az biztos volt, hogy sütni fogok belőle, de halogattam, és nem is baj.
Hétvégén a barátnőm szülinapját ünnepeltünk Pécsen a Bohémiában, rendesen, ahogy kell, csülökkel és sörrel. :D Fekete sört ittam, és egyből eszembe jutott egy csokikrém, amit már egy ideje ki akartam próbálni.
Szóval vettem sört, begyúrtam az épp aktuális kedvenc tésztám, kibontottam a befőttet, megőröltem néhány szem szegfűborsot, és hajrá.
Gyönyörűséges feketeség lett belőle. Lágy csokikrémbe merülő puha, mégis roppanós dió darabok... Hmmm.
   
A tészta receptje ugyanaz, mint a körtés lepénynél, ebből az adagból két 20 cm átmérőjű csokis lepény jön ki.

A két lepényhez méreteztem a feltétet is:
3 dl fekete sör
4 evőkanál cukor
2 tojás
2 evőkanál liszt
1 kávéskanál őrölt szegfűbors
2 evőkanál (cukrozatlan) kakaópor
1 teáskanál szódabikarbóna
2 dkg vaj
1 kis üveg zöld dió befőtt

A sört a cukorral felforraltam, majd visszavettem a lángot, és addig főztem, amíg kétharmadára csökkent a mennyisége. Közben két tojást kikevertem a liszttel, majd ráöntöttem a forró sört, és gyors mozdulatokkal simára kevertem, majd visszaöntöttem a masszát az edénybe, és folyamatosan keverve kissé besűrítettem. összekevertem a kakaóport a szegfűborssal és a szódabikarbónával. Beleöntöttem a kakaós keveréket, és a vajat, majd habverővel simára kevertem.

A tésztát két részre osztottam. Kézzel kerek lepényt nyújtottam belőlük. A formát kivajaztam, beliszteztem, és úgy rendeztem bele a tésztát, hogy 2 cm-es pereme legyen. Beleöntöttem a kakaós krém felét, rászórtam a feldarabolt befőtt felét, és 180 fokos sütőben 30 perc alatt megsütöttem. Hidegen finomabb.

2 megjegyzés:

  1. Annyira gyönyörű!!! Képzeld, van egy bontatlan zölddió befőttem, lehet, hogy megpecsételődött a sorsa? :-))

    VálaszTörlés