Zöldséges lepénykenyerek


Néhány hete, egy nap különbséggel két ismerősöm is elküldte nekem egy gyönyörű, zöldségekkel díszített focaccia fotóját. Bevallom, egy ideje én is gyűjtögettem a hasonló fotókat a Pinteresten, de mindig találtam valami kifogást, így sosem próbáltam ki. Gitta és Ildi aztán lökött egyet a projekten, bevásárláskor folyton ott motoszkált a fejemben, mivel lehetne a kenyeret díszíteni.
A járvány miatti bezárkózásban voltak rossz pillanataink, de paradox módon nálam épp most jött el a mélypont, amikor elkezdődött a lazítás, ráadásul jöttek a fagyosszentek. Már régóta tudom, hogy ilyenkor pörögni kell, és a zenehallgatás és rajzolás mellett nekem a sütés a legnagyobb kikapcsolódás, így hát ma nagy dózisban adagoltam mindhárom gyógyírt.
A tészta a jól bevált öregtésztás módszerrel készült. Itt egyszer már leírtam az elkészítés menetét:  https://www.facebook.com/hekvanc/posts/3114867671858843?__tn__=K-R
Most a megkelt tésztát öt részre osztottam, és ovális alakúra nyújtottam őket. A díszítés lilahagyma, újhagyma, szárzeller, zeller levél, paradicsom és pak choi felhasználásával készült. A díszítést jól belenyomkodtam a tésztába, az egészet átkentem olívaolajjal, és 200 fokra előmelegített sütőben megsütöttem a kenyereket.
Sütés előtt így néztek ki:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése