Maradékfelhasználás


A sült csirkéből megmaradt húst használtam fel a kelt lepény töltelékeként. Általában nincs pontos recept, mert a maradék sem mindig ugyanannyi. Készülhet leveles tésztából is, de most jó volt egy kívül ropogós, belül puha, kelt tésztába harapni. 

Sós lepény maradék sült csirkéből

A tésztához:
25 dkg liszt
1,5 dl langyos víz
2 dkg élesztő
1 teáskanál só
5 dkg vaj
aprított snidling

Az élesztőt feloldottam langyos tejben, a vajat elmorzsoltam a sós, snidlinggel elkevert liszttel, majd az egészet összegyúrtam, és félretettem, amíg a tölteléket elkészítettem.

A töltelékhez:
5 dkg aprított bacon
1 lilahagyma
1/2 kápia paprika
összedarabolt maradék sült csirkehús
2 tojás
1 dl tejszín
aprított snidling
só, bors

A bacont megsütöttem, a kisült zsírban gyorsan átforgattam a felszeletelt hagymát, a paprikát és a sült húst. Kinyújtottam a kelt tésztát és ráhalmoztam a tölteléket. Végül nyakon öntöttem a tojásból és a tejszínből készül keverékkel, amelyet snidlinggel, sóval és borssal ízesítettem. 200 fokra előmelegített sütőben pirosra sütöttem.

1 megjegyzés: