Húsvéti ajándék süti


Nálunk a húsvét nem az ajándékok halmozásáról szól, valami kis édességet, esetleg saját készítésű apróságokat viszünk a gyerekeknek, és persze sütit.
Ebben az ajándék sütiben kerültem a cukrot és a finom lisztet, és ez eléggé megnehezítette az eredeti ötlet kivitelezését.
A húsvéti családi eseményre kivételesen már szerdán sort kerítünk, mert elutazunk a szünetben, úgyhogy a becsomagolt linzerek lekvárral töltögetése a gyerekek feladata lesz. Így kell kreatív ajándékot varázsolni a sütiből. 
A citromos máz a xillittől lett ilyen opálos fényű.

Mandulás linzer

A tészához:

20 dkg finomra őrölt mandula
20 dkg kukoricaliszt
10 dkg finom liszt (hogy összeálljon a tészta)
12 dkg xillit
1 citrom reszelt héja
csipet só
15 dkg vaj
1 tojás sárgája

A mázhoz:
10 dkg xillit kávédarálóban finomra őrölve
1 citrom leve

A tészta száraz hozzávalóit összekevertem, majd elmorzsoltam benne a vajat, végül összegyúrtam a tojás sárgájával. A tésztát fél cm vastagságúra nyújtottam, és egy öt centiméter átmérőjű, tojás formára alakított pogácsa szaggatóval kiszaggattam. Tettem egy próbát a nyuszi formával is, de ahhoz túl morzsolódós, kisülve pedig túl törékeny volt a tészta, néhány azért sikerült. 
A tészta nagyjából 60 darab kis sütire elég, vagyis kitöltve 30 linzer lesz belőle.
A mázat kikeverem, és bekentem a sütiket. Kék ételszínezékkel színeztem a mázat, és a pöttyöket fogvájóval készítettem.

4 megjegyzés: