Lusta kuglóf

A jól bevált spórolós, lusta kuglófot sütöttem a héten, és most sem hagyott cserben a régi praktika. Egy kevés graham lisztet kevertem a tésztába, kristálycukor helyett nádcukrot használtam, és két citrom héját reszeltem bele egy helyett, de egyebet nem változtattam rajta. 
Csak egy tojás kell bele, ettől viszont nincs a tésztában akkora összetartó erő, nagyon laza, morzsás lesz a kalács állaga, amit mi bírunk. Hogy mégse hulljon szét a nagy lazaságban, a kelesztés felénél villával át kell forgatni a tésztát. Ez kicsit átrendezi a szerkezetét, összekapaszkodnak benne a hólyagok. Aztán csak hagyni kell tovább kelni, és már lehet is sütni.
Egy kis béke az asztalon.
 
40 dkg finomliszt
10 dkg teljes kiőrlésű liszt
1 csipet só
12 dkg nádcukor
2 citrom héja
3 dl tej
2 dkg élesztő
1 tojás
10 dkg vaj
  
A langyos tejben felfuttattam az élesztőt. A kétféle lisztet összekevertem a sóval, a cukorral, és belereszeltem a citromok héját. A lisztes keverék közepébe öntöttem az élesztős masszát, a puha vajat és a kissé felvert tojást, majd bedagasztottam. A tésztát egy alaposan kivajazott és belisztezett formába öntöttem, majd addig kelesztettem, amíg elérte a forma peremét. Ekkor egy villát a tésztába szúrtam, és a folyamatosan forgatva a tésztában körben haladva önmagába visszaforgattam a tésztát. Ismét hagytam kelni, amíg a forma pereme fölé nem nőtt a tészta. Ekkor 180 fokra előmelegített sütőbe tettem, majd 10 perc múlva egy kissé mérsékeltem a hőfokot. Összesen 50 percig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése