Dióhabos hájas-leveles azoknak, akik már megszegték a fogadalmat

   
Elég idő volt már rá. :)
Most van itt a szezonja a hájas sütiknek. Szerintem ezt a tésztát sem kell túlmisztifikálni. A háj megtisztítása nem igényel komoly konyhai előképzettséget, a hártya szemmel látható, ezt kell lekapargatni, lehúzni róla, belőle. Nem kell hozzá húsdaráló, az aprítógép is megteszi. A háj előkészítése nagyjából 20 percet igényel, ezután a tészta elkészítése már pont annyi, mint egy vajas levelesé. Szerintem egy évben egyszer-kétszer meg lehet kockáztatni, mert isteni finom.
    
A tésztához:
70 dkg liszt
30 dkg lehártyázott, darált háj
2 tojássárgája
2 dl tej
1 dl kefir
1 kávéskanál cukor
2 dkg élesztő
1 csipet só
10 dkg lisztet összegyúrtam a hájjal, téglalap alakúra formázva fóliába csavarva a hűtőbe tettem. Az élesztőt a cukorral felfuttattam a langyos tejben. A maradék lisztet összekevertem a sóval, a közepébe öntöttem a tojást, a felfutott élesztőt és a kefirt, majd bedagasztottam. A tésztát kinyújtottam, a közepére tettem a hájas masszát, és a tésztát ráhajtogattam. 10 percet pihentettem a hűtőben, majd kinyújtottam, és ismét mindkét irányból kétszer behajtottam. Ezt a műveletet még kétszer megismételtem.
   
A töltelékhez:
meggylekvár (vagy egyéb savanykás lekvár)
2 tojásfehérje
5 dkg cukor
5 dkg darált dió
A tojásfehérjét felvertem a cukorral, majd belekevertem a diót. A tésztát fél cm vastagságúra nyújtottam, és 10 cm-es oldalú háromszögekre vágtam. A háromszögek csücskeit és közepét üresen hagyva megkentem meggylekvárral, majd a csücsköket behajtottam, és erősen lenyomkodtam. A sütik közepén elosztottam a habot, hűtőben 20 percet pihentettem, majd 200 fokos sütőben 20 perc alatt pirosra sütöttem őket. A leveles tésztának kell a forróság, de a habnak nem szabad megégni, ezért a sütő alacsonyabb polcán érdemes sütni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése