Duplán csavart vajas-csipkelekváros csiga

  
Két hónapja, amikor ez a süti készült, két dolog foglalkoztatott: ki kellett próbálnom a zománcos tálat, amit Pécsen szereztem  a vásárban, és az alján olvasható felirat tanúsága szerint - Nemzetközi Nőnap 1974. - épp velem egyidős, és  belecsempészni végre a csipkelekvárt egy sütibe. A tál és a lekvár bevált elsőre, a tészta nem, azon változtatni kellett. Ez itt a második forduló eredménye. Azóta már kétszer készítettem, egyszer meggylekvárral. A lényeg, hogy a lekvár legyen savanykás, hogy ellensúlyozza a vajas réteg édességét.
        
A tésztához:
15 dkg liszt
5 dkg kukoricaliszt
1,5 dl tej
1 dkg élesztő
1 teáskanál cukor
3 dkg vaj
1 csipet só
  
A töltelékhez:
5 dkg vaj
7 dkg cukor
1 csapott evőkanál liszt
3-4 evőkanál csipkebogyó lekvár
  
Az élesztőt felfuttattam a langyos tejben a cukorral. A kétféle lisztet összekevertem, megsóztam, a közepébe öntöttem az élesztős masszát és a puha vajat, majd bedagasztottam. Meleg helyen 30 perc alatt a duplájára kelesztettem.
A tésztát lisztes deszkán átgyúrtam, majd 1/4 -3/4 arányban elosztottam. Egy 20 cm-es piteforma alját kivajaztam, és beliszteztem. A kisebb darab tésztát kinyújtottam, és az edény aljába fektettem. Erre azért van szükség, hogy a csigák édes tölteléke kifolyva ne égjen le a tálban.
A tészta nagyobb részét 30 X 30 cm-es négyzetté nyújtottam. A négyzetet félbe vágtam. Az egyik felet megkentem a szobahőmérsékletű vaj, a liszt és a cukor keverékével. Ráfektettem a másik fél tésztát, és megkentem a lekvárral. A tésztát hosszában hat csíkravágtam, majd egyenként óvatosan, lazán feltekertem (a lényeg, hogy ne nyomódjon ki belőle a töltelék), és a tálra rendeztem. Meleg helyen, letakarva fél órát pihentettem, amíg a csigák akkorára keltek, hogy szinte betöltötték a tálat.
200 fokra előmelegített sütőben 40 perc alatt pirosra sütöttem.

2 megjegyzés:

  1. Juj, de jól néz ki, nagyon szeretem a csipkebogyó lekvárt, bár most éppen nincs:) De ahogy írod is, el tudom képzelni más lekvárral is. Kukoricaliszttel csigát még nem készítettem, de biztosan jó lehet.

    VálaszTörlés
  2. Köszi! Én is szeretem. :) A kukoricalisztet pedig azért, mert eleve édes lesz tőle a tészta, a vajjal együtt meg egészen különleges íze lesz.

    VálaszTörlés