Kapros-spenótos leveles lepény

    
Íme egy régi recept. Addig érdemes kipróbálni, amíg van friss kapor. Sütés után a kosárkák könnyen szétválnak, remek reggelire (előző este is összerakható), vacsorára vagy akár piknikre.

40 dkg leveles tészta
Itt található a leírása. A kerek lepényhez a házilag készített tészta fele szükségeltetik, de 40 dkg bolti tésztával is elkészíthető.

A töltelékhez:
2 gerezd fokhagyma
2 evőkanál liszt
4 dl tej
20 dkg fagyasztott parajpüré
1 csokor kapor
só és cukor ízlés szerint
4 szelet sonka

A lisztet és az apróra vágott fokhagymát vajon megpirítottam, felöntöttem tejjel, és alaposan elkevertem. A mártást két részre osztottam. Az egyik feléhez adtam a felengedett spenótot, megsóztam, és felforraltam. A másik felébe beleszórtam az apróra vágott kaprot, megsóztam, és tettem bele egy kávéskanálnyi cukrot.  A leveles tésztát fél cm vastagságú körré nyújtottam, sütőpapírra tettem, majd 16 szeletre vágtam. A tészta darabokat középen kezdve egymás mellé húztam, és összenyomkodtam, hogy kosárkákat kapjak, majd a papírról a kivajazott, kilisztezett piteformába csúsztattam. A mélyedéseket felváltva kaporszósszal és spenóttal töltöttem meg. A sonkaszeleteket hosszában két részre vágtam, és feltekerve a kapros töltelékbe nyomkodtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése