Fügés-körtés fordított lepény

      
Egy másik fordított süti után jutott eszembe, milyen lehet kelt tésztával ilyet sütni. Nem akartam beborítania a tepsi alját gyümölccsel, inkább csak egy édes, gyors lepényt szerettem volna sütni. Ritkán érem be félmegoldással, ezért egy olyan tésztát készítettem, ami egyszerre illet a sós és az édes változathoz is. Holnap jön a sós, a képeket a facebookon már meg lehet lesni.
  
A recept kattintás után olvasható.
Fügés-körtés fordított lepény
2 adagra elegendő (kisebb mennyiségben nem is érdemes nekiállni)

A tésztához:
30 dkg liszt
1 teáskanál szárított élesztő
1 teáskanál cukor
1 kávéskanál só
1 tojás
1,5 dl langyos tej
A lisztet összekevertem a cukorral, a sóval és az élesztővel. A közepébe öntöttem a kissé felvert tojást és a langyos tejet, majd jól összegyúrtam. Fél órát kelesztettem, majd lisztes deszkán átgyúrtam, és két cipóra osztottam. A cipókat 30 cm átmérőjű lepényekké nyújtottam.
  
A tetejére (aljára?):
1 körte
5-6 szem füge
2 evőkanál cukor
1 evőkanál méz
Egy körtét felszeleteltem 1 centiméteres szeletekre, három középső szeletből kivágtam a magházat, a fügéket pedig egyszerűen félbevágtam.
A sütőpapírt megszórtam a cukorral akkora körben, amekkora a lepény volt. A gyümölcsöket elrendeztem a sütőpapíron. A tésztát meglocsoltam a mézzel, egy ecsettel alaposan elkentem rajta, majd mézzel lefelé a gyümölcsökre terítettem a lepényt. Kissé benyomkodtam a gyümölcsök közé a tésztát, és 200 fokra előmelegített sütőben 20 perc alatt megsütöttem. A sütőből kivéve megfordítottam, és csíkokra szedve lehúztam róla a sütőpapírt. 
A napfényben kissé haloványnak látszik a lepény, valójában szép aranyszínű volt a karamellizálódott cukortól és méztől.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése