Viking flotta

   
Túlestünk egy újabb iskolai farsangon. Ezt a programot az összes szemszögből megéltem már, így volt időm levonni néhány következtetést a felkínált sütire vonatkozóan.
Két tánc, játék vagy csak szimpla futkosás között egy pohár innivaló és egy-két falat nasi kell, nem óriás muffin és habos csoda. Nem érdemes átverni a gyereket, a nagy süti csábító, de két falat után anya kezében landol. A krémes sütik nem praktikusak, a gyerekek a krémmel, habbal együtt a koszt is lenyalogatják a tíz ujjukról, és nem is bírja a gyűrődést.
Összefoglalva: a sütit legyen elég egyszer megfogni, ne legyen több két falatnál, ne legyen - túl - krémes. Nem véletlen, hogy a farsangon a kekszgombóc a favorit, ott nekem is az a kedvencem.
És végül az is számít, hogy az egyszerű gyerek-kedvenc süti hogy kerül a tálcára. Nem kell nagy flanc, csak egy kis ötletesség. Így lesz a kókusz kockából viking flotta.
   
A recept lentebb.
   
Viking flotta
  
A tésztához:
4 tojás
8 evőkanál cukor
1 dl tej
1 narancs leve (vagy 3 evőkanál víz)
1,5 dl olaj
17 dkg liszt
1 teáskanál sütőpor
1 csipet só
  
A bevonathoz:
20 dkg csoki
10 dkg kókusz reszelék
  
A dekorációhoz:
zsírpapír
piros filc
vonalzó
fogvájó
gabonapehely golyó
  
Olyan tészta kellett, ami tömörebb, mint egy piskóta vagy egy laza kevert tészta, hogy szép, szabályos félholdakat lehessen belőle vágni. A tojásokat, a cukrot, a tejet, a narancs levét és az olajat habverővel összekevertem, majd beleszórtam a sütőporral és a sóval elkevert lisztet, majd gyorsan összeforgattam.
Egy 25X25 cm-es tepsit kivajaztam, beliszteztem, majd beleöntöttem a masszát. 200 fokos sütőben 20 perc alatt megsütöttem.
A kihűlt tésztából félholdakat szaggattam (30 darabot sikerült).
Gőz felett megolvasztottam a csokit. A félholdalat a belső ívükön villára szúrtam, és kívül ecsettel vékonyan bekentem csokival, majd beleforgattam a kókusz reszelékbe.
A zsírpapírból 3X4 cm-es téglalapokat vágtam, piros filccel, vonalzó segítségével csíkokat rajzoltam rá. A vitorlát felszúrtam a fogvájóra, a tetejére biggyesztettem egy gabonapehely golyót, és beleszúrtam a sütibe.

4 megjegyzés:

  1. Szuper! :) Pont azon gondolkodtam, mit kellene sütni az ovis farsangra. A szempontokkal teljesen egyetértek, úgyhogy nagyon jó ötletet adtál, köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  2. :) Örülök! :) A vitorlák pedig a végtelenségig variálhatók. :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon ötletes, és mutatós is. Ügyes. :)

    VálaszTörlés