Pezsgős-rebarbarás süti


Gyerekkoromban a hatalmas levelekkel terpeszkedő rebarbara ugyanolyan egyértelműség volt a kertben, mint a mángold, a padlizsán vagy a josta. Úgy ismertem meg őket, mint a többi zöldséget és gyümölcsöt, és csak felnőttként jöttem rá, ezek nem minden kertben teremnek. Bár semmit sem úgy használtunk fel, ahogy az ma trendi, a mángold nálunk csak főzeléknek, a padlizsán csak kirántva került az asztalra. A jostát csak frissen ettük, marékszám tömtük a szánkba, a rebarbarából pedig csak kompót készül. Néhány szárból egy kis tálkányi fanyar-fűszeres-édes desszert.
Egy német szakácskönyvben láttam először rebarbarás sütit, és azóta szezonban én is elkészítem a magam verzóját. Általában nem olcsó, vagy amikor már olcsó, akkor nem friss, de ma találtam tökéleteset jó áron.
Ma olyan igazi sütős-főzős napunk volt. Ebéd után bontottunk egy pezsgőt, így került a piskótába is belőle, amitől olyan bohém, buborékos lett a süti teteje.

A recept kattintás után olvasható.

Gyömbéres-rebarbarás süti

4-5 közepes rebarbara szár

Az omlós tésztához:
20 dkg teljes kiőrlésű liszt
1 csipet só
1 teáskanál sütőpor
5 dkg cukor
10 dkg vaj
1 tojás

A piskótához:
2 tojás
3 evőkanál cukor
4 evőkanál pezsgő
2 evőkanál finomliszt
1 csipet só
1 teáskanál őrölt gyömbér
1 kávéskanál sütőpor

A lisztet összekevertem a sóval, a sütőporral és a cukorral, elmorzsoltam a vajjal, és a tojással tésztává gyúrtam. A tésztát belenyomkodtam egy 20×30 cm-es pitesütőbe, majd betettem a hűtőbe.
Beállítottam a sütőt 200 fokra.
A rebarbarát meghámoztam, és átlósan fél cm vékony szeletekre vágtam.
Az omlós tésztát 8 perc alatt elősütöttem, majd hagytam a deszkán kicsit hűlni. 
Közben a tojások sárgáját és fehérjét szétválasztottam. A fehérjét habbá vertem. A sárgáját a cukorral felvertem, a mikor a cukor feloldódott, folyamatos keverés mellett kanalanként hozzáadtam a pezsgőt. A lisztet összekevertem az őrölt gyömbérrel, a sóval és a sütőporral, majd a krémhez adtam, és összekevertem. Végül összeforgattam a tojáshabbal.
A langyosra hűlt tésztára öntöttem a piskótát, majd elrendezgettem a tésztán a rebarbara szeleteket.
Mérsékeltem a sütő hőfokát 180 fokra, és 30 perc alatt aranybarnára sütöttem a sütit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése