Kukucskálós lepény

    
Két gyors, édes lepényt hozok, a tészta szinte ugyanaz, csak a feltét más: az egyik barackos, a másik körtés. Íme az első, aztán majd jön a másik is.
A lágy, édes tésztával és a barackkal nem lehet hibázni, de a díszítés ünnepivé varázsolta ezt az egyszerű süteményt. Uzsonnának készült, a maradék pedig reggelinek is kitűnő volt.
   
A recept kattintás után olvasható, és a végén ott a válasz arra, miért is kukucskálós. :)
    
Kukucskálós lepény:
   
A tésztához:
20 dkg liszt
5 dkg cukor
1 csipet só
1 dkg élesztő
0,7 dl tej
1 tojás sárgája
2 dkg vaj
 
A tetejére:
6 fél barack (befőtt)
3 keksz összetörtve
2 dkg vaj
1 evőkanál kristályukor
   
Elmorzsoltam az élesztőt a tejben. Összekevertem a lisztet a cukorral és a sóval. A közepébe öntöttem az élesztős tejet, a tojás sárgáját és a puha vajat, majd összegyúrtam. A tésztát lisztes deszkán átgyúrtam, és nyolc részre vágtam. Hat részből kis cipót formáztam, majd a cipókat kilapítottam, és egy 23 cm átmérőjű, vajazott, lisztezett piteformába egymás mellé fektettem őket úgy, hogy a tészta korongoknak pereme legyen. Mindegyik mélyedésbe szórtam egy kis kekszmorzsát, és belefektettem egy fél barackbefőttet vágott felével lefelé. A maradék tésztából kis rudakat sodortam, és a barackokra fektettem őket csillag alakban. Így készen negyven percet hagytam kelni, majd a tészta tetejét megkentem olvasztott vajjal, és megszórtam kristálycukorral. 200 fokos sütőben 30 perc alatt pirosra sütöttem. A sütőből kivéve ismét megkentem a tésztát vajjal.
 
És ezért kukucskálós:

2 megjegyzés:

  1. De nagyon jól néznek!! Kikukucskálok az ablakon, hátha küldtél fénypostán... ;-DD

    VálaszTörlés
  2. :D Hat részből állt a süti, a 11 éves fiam benyomott belőle ötöt még frissiben, egyet meg eldugtam a páromnak. :D

    VálaszTörlés