Zelleres korcsolya

  
Ez a kenyérke még tavasszal készült egy vendégségbe. A gyerekeknek logikai kekszet sütöttem, magunknak meg sör- vagy borkorcsolyának ezt a zelleres kenyérkét. Mártogatósnak is bevált, és szilvalekvárral is isteni.
  
Zelleres korcsolya
  
A tésztához:
40 dkg liszt
2 teáskanál só
1 kávéskanál őrölt bors
1 dl olíva olaj
2 dkg élesztő csipet cukor
2 dl langyos víz
15 dkg reszelt zellergumó
néhány szál zeller zöld
1 tojás + 1 a kenéshez
A zellergumót és a zöldjét aprítógépben összezúztam. Felfuttattam az élesztőt egy csipet cukorral a langyos vízben. A lisztet összekevertem a sóval és a borssal, majd a közepébe kanalaztam az aprított zellert, az olajat, az élesztős masszát és a kissé felvert tojást, majd bedagasztottam. Meleg helyen, letakarva egy órát hagytam kelni. A tésztát ezután deszkára borítottam, 16 részre osztottam, és kis gombócokat sodortam belőlük. Sodrófával egyenként kilapítottam őket, majd vizes pohár alját nyomtam a közepükbe úgy, hogy a széleik vastagok maradjanak. A kenyérkék közepét apró kiszúróformákkal kilukasztottam, majd megkentem a tetejüket tojással. 200 fokra előmelegített sütőben 20 perc alatt pirosra sütöttem őket.

5 megjegyzés:

  1. Szia Helga! A logikai keksz receptjét is leírnád? Vagy már le is írtad csak én vagyok vaksi, és nem látom? :) Köszi: Matkovits Márti (Bonyhád)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze! :) Kis fáziskésésben vagyok, mert épp nyaralunk, de azt hiszem, innen is menni fog. :)

      Törlés
    2. Köszi! Nem sürgős. Jó nyaralást! :)

      Törlés
  2. Én a kekszből, a kenyérből is kérnék!v ;*-))

    VálaszTörlés