Avokádós-kenyérkockás lepény


Ma az döntötte el, mi kerüljön fel a blogra a sok elmaradt recept közül, hogy a blogger melyik képet volt hajlandó feltölteni. Már mindenfélét megpróbáltam, de a meggyes-habcsókos lepény fotóját sehogyse sikerült ide csempésznem. Úgyhogy maradt ez a kenyeres kenyér. Már többször sütöttem pástétomos vagy húsos lepénybe fűszeres kenyérkockákat, sőt egyszer egy sós kuglófba is. Ezekben a tésztákban átpuhulnak az eredetileg ropogós kis darabok, de új ízt és egy másfajta állagot adnak a tésztának, nem beszélve arról, hogy gazdagítják a tölteléket. De itt most más volt a cél, a vastag, puha lepény tetjén ropogós maradt a sós, fűszeres kenyérkocka feltét.
Már így is megállná a helyét egy gazdag leves, mártogatósok, grillezett zöldségek és húsok mellé, a lepénybe töltött avokádó krém már csak ráadás.
 
A recept kattintás után olvasható.

 
Avokádós lepény
 
A tésztához:
25 dkg liszt
1 teáskanál só
1 dl tej
0,5 dl olaj
1 dkg élesztő
1 tojás + a kenéshez
  
A töltelékhez:
1 avokádó
2 evőkanál olívaolaj
0,5 citrom leve
só, bors
  
A tetejére:
1 csészényi pirított kenyérkocka (ízlés szerint, az enyém jó sós, borsos, fokhagymás, és kacsazsíron pirult)
  
Az avokádó húsát az olajat, a citromlevet, a sót és a borsot beletettem az aprítógépbe, és összezúztam. Felfuttattam az élesztőt a langyos tejben egy csipet cukorral. A lisztet összekevertem a sóval. A liszt közepére öntöttem a kissé felvert tojást, az élesztős masszát és az olajat, majd bedagasztottam. Negyven perc alatt duplájára kelesztettem. A tésztát lisztes deszkán átgyúrtam, majd három cipót készítettem belőle. A cipókat egyenként 30 cm átmérőjű lappá nyújtottam. Két lapot megkentem avokádó krémmel, és egymásra fektettem őket. A széleit összenyomkodtam, a tetejét megkentem tojással, majd a kenyérkockákat a tésztába szúrkodtam.
Még negyed órát hagytam kelni, majd 200 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt megsütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése