Sós kalács

   
Talán még nem késő feltenni a sós kalács receptet. Mi már megkezdtük az ebéd mellé az egyiket. Boldog húsvétot!
A receptért kattints a folytatásra.
   
Sós kalács
   
70 dkg finomliszt
20 dkg kukoricaliszt
3 teáskanál só
2 teáskanál cukor
4 dl tej
4 dkg élesztő
15 dkg vaj
2 tojás + 1 a kenéshez

Az élesztőt felfuttattam egy csipet cukorral a langyos tejben. A két lisztet, a sót és a maradék cukrot összekevertem. A lisztes keverék közepébe öntöttem a felfutott élesztőt, a puha vajat és a kissé felvert tojást, majd bedagasztottam a tésztát. Ez a tészta négy órát kelegetett, közben háromszor tessékeltem vissza a tál aljárra, mert a barátnőmmel elpetyerkáztuk az időt. Persze nem ártott meg neki. Egyéb esetben negyven perc elég a kelesztésre. A megkelt tésztát deszkán átgyúrtam, két részre vágtam, majd újabb négy-négy felé. A tésztákat egyenként rúddá sodortam, majd négyesével összefontam őket. A két téglaforma aljára sütőpapírt fektettem úgy, hogy az oldalán a pereméig kiért, viszont a végeit nem fedte papír. Ebbe tettem a fonatokat. Újabb negyven perc kelesztés után megkentem a tetejüket tojással, és már mehettek is a 200 fokra előmelegített sütőbe. 
A tetejére a díszeket szintén kelt tésztából készítettem, ehhez egy kis gombócot le kell csípni a tésztából, mielőtt megformáznánk a kalácsot. Az enyémeken a tartalék medvehagymás tésztából készültek a virágok és a levelek. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése