Semmi különös - Ribizlis-túrós pite

   
Egy gyors sütemény a semmi különös kategóriából, így jellemezném ezt a ribizlis túrós pitét. Néha nem is kell több. Sőt, néha a kerek pitesütő és a ribizli sem kell. De ma igen.
 
A recept kattintás után olvasható.
  
Ribizlis-túrós pite
  
A tésztához:
20 dkg liszt
10 dkg cukor
10 dkg vaj
1 tojás
1 teáskanál sütőpor
1 csipet só
A lisztet, a sót, a cukrot és a sütőport  egy tálban össekevertem. A lisztes keveréket elmorzsoltam a vajjal, majd a tojást is hozzáadtam, és összegyúrtam a tésztát. Egy 20 cm-es piteformát kivajaztam, és beliszteztem. A tészta 2/3-át belemorzsoltam a formába, és belenyomkodtam úgy, hogy 2 cm-es pereme lett.
  
A töltelékhez:
0,5 kg túró
10 dkg cukor
1 citrom reszelt héja
1 tojás
20 dkg ribizli (pár szemet félretettem a díszítéshez)
A túrót, a citrom héját, a tojást és a cukrot összekevertem egy tálban. Beleforgattam a ribizlit, majd a formába nyomkodott tésztára öntöttem, és elegyengettem. A maradék tésztát a süti tetejére morzsoltam, közé szórtam a maradék ribizlit, hogy sütéskor kikukucskáljanak a tésztából, és az egészet kissé lenyomkodtam.
200 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt aranybarnára sütöttem.

2 megjegyzés: