Kávés-konyakos minimuffinok

  
Még pótszilveszterre készítettem ezt a meglepetés sütit felnőtteknek. Mindegyik muffinba egy fél konyakos bonbont rejtettem, a tészta felszívta az alkoholt, a ropogós csoki és a lágy tejszínhab pedig tökéletessé tette a falatot.
  
Kattintás után olvasható a recept.


Kávés-konyakos minimuffinok
    
A tésztához:
12 dkg liszt
1 evőkanál instant kávé
15 dkg cukor
1 teáskanál sütőpor
csipet só
2 tojás
8 dkg vaj
0,5 dl tej

A töltelékhez:
12 db konyakos bonbon
2 dl tejszínhab (Kevesebbet nem tudok felverni, ezért írtam ennyit, de nem kell az összes, marad nassolni is.)
A lisztet, a kávét, a sütőport, a sót és a cukrot összekevertem. A közepébe öntöttem a kissé felvert tojásokat, a felolvasztott vajat és a tejet, majd gyors mozdulatokkal összekevertem. Egy 24 darabos muffin formát kibéleltem muffin papírral, majd elosztottam bennük a tésztát. 180 fokra előmelegített sütőben 20 perc alatt megsütöttem őket.
A kész sütiket hagytam kihűlni, majd levágtam a tetejüket, és egy teáskanállal kivágtam a belsejüket, hogy legyen hely a tölteléknek.
A bonbonokat éles késsel ketté vágtam, és gyors mozdulattal belenyomtam a fél bonbonokat a sütik mélyedéseibe.  Az üregeket kitöltöttem tejszínhabbal, majd rátettem a kalapjukat.
A tetejét a szokásos csokimázzal díszítettem, de mehet rá olvasztott csoki is.
Ha gyerek sütinek készül, a kávét cserélhetjük kakaóporra, a sütibe pedig rejthetünk gyümölcsöt a bonbon helyett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése