Kókuszos tölcsérek málnás tejszínhabbal

   
Ezt a habos csodát még tavasszal készítettem, de most van igazán szezonja.
Mást nem is fűznék hozzá.
A recept lentebb.

  
Kókuszos tölcsérek málnás tejszínhabbal
  
A tölcsérhez:
3 tojásfehérje
4 dkg kókuszreszelék
4 dkg liszt
8 dkg vaj
8 dkg cukor
  
A vajat felolvasztottam, hagytam kihűlni, majd összekevertem az összes hozzávalót. A sütőt előmelegítettem 180 fokra. Sütőpapírra kanalaztam a massza ötödét, és nagyon vékonyan egy 15 X 15 cm-es négyzetté kentem, majd a kés segítségével átlósan két háromszögre osztottam. A sütő felső részén 7-8 perc alatt megsütöttem. Nem szabad ropogósra sütni, mert akkor nem lehet feltekerni, de érdemes megvárni, amíg a széle körben megpirul. A sütőből kivéve késsel leválasztottam a sütőpapírról, és gyorsan tölcsérré tekertem úgy, hogy a teteje legyen kívül. Ezt a műveletet ötször ismételtem meg. 10 tölcsér lesz belőle.
Nem a szokásos fagyi tölcsér, a kókusz miatt vastagabb lesz! A tölcséreket érdemes pár órával korábban (akár előző nap) elkészíteni, hogy egy kicsit száradjanak.

Töltelék:
2 dl habtejszín
5 dkg porcukor
10 dkg málna

A tejszínt a porcukorral habbá vertem, majd beleszórtam a málnát, és a habverővel kissé összetörtem. A tölcséreket megtöltöttem a habbal, és egy szem málnát a tetejére ültettem.
A habbal tálalás előtt érdemes kitölteni, mert frissen finom. Nagyon látványos süti, lehet vele villogni. J

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése