Almás pite csokis keksz morzsával

    
Fiamnak, Barnabásnak sütöttem ezt az almás pitét. Az almát nem pároltam meg, egyszerűen csak felszeleteltem, és teleraktam vele a tésztát. A csokis keksz morzsa alatt finomra sült, mégis megmaradt az alma friss íze.
  
A recept egy kattintás után olvasható.
  

Almás pite csokis keksz morzsával

A tésztához:
20 dkg liszt
10 dkg vaj
5 dkg cukor
1 tojás
1 csipet só

A lisztet összekevertem a sóval és a cukorral, majd elmorzsoltam a vajjal. A közepébe öntöttem a kissé felvert tojást, és összegyúrtam. A tésztát egy vajazott, lisztezett piteformába nyomkodtam, és villával megszurkodtam.

A töltelék:
1 evőkanál búzadara
4 alma meghámozva, felszeletelve
1 kávéskanál őrölt fahéj
1 kávéskanál őrölt gyömbér
kb 5 dkg csokis keksz
2 dkg vaj
(1 tojás a kenéshez, de ez el is maradhat)

A tésztát megszórtam a búzadarával, majd körben haladva jó szorosan teleraktam az almaszeletekkel. A kekszet egy zacskóban összezúztam, összemorzsoltam a vajjal és a fűszerekkel, és az almára szórtam. Tojással megkentem a tészta szélét, és 180 fokos sütőben 40 perc alatt pirosra sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése