Rukkolás - füstölt sajtos pogácsa

   
Rukkola, újabb felvonás, mert salátába már ismerem, szendvicsbe is, meg túróba és sajtba keverve is. Már csak ez maradt ki: tésztába gyúrni.
Mindenféle zöldet sütöttem már tésztába: spenótot, petrezselymet, bazsalikomot, snidlinget, medvehagymát, kaprot. Észrevettem, hogy van egy jellegzetes, zöld illat, ami majdnem ugyanúgy illatozik, amikor valami friss levél sül a tésztában, de ha kihűl, egyszer csak előbújik a csak rá jellemző aroma, mmm... 
  
A recept egy kattintás után olvasható.
  

Rukkolás - füstölt sajtos pogácsa

A tésztához:

40 dkg finomliszt
20 dkg rétesliszt
10 dkg vaj
2 tojás (+ a kenéshez)
1,5 dl tej
2 dkg élesztő
2 teáskanál só
1 csipet cukor
bors a tetejére
10 dkg rukkola
10 dkg füstölt sajt
0,5 dl kefír
0,5 dl olívaolaj
1 teáskanál mustár

Az élesztőt felfuttattam a langyos tejben egy csipet cukorral. Aprítógépbe tettem a sajtot, a rukkolát az olívaolajat, a kefírt, a mustárt, és összezúztam. A kétfajta lisztet összekevertem a sóval, majd a közepébe öntöttem az élesztős masszát, a szobahőmérsékletű vajat, a rukkolás krémet, a felvert tojásokat, és bedagasztottam.
Duplájára kelesztettem, majd lisztes deszkán átgyúrtam. 1,5 cm vastagságúra nyújtottam, és 3 cm átmérőjű pohárral kiszaggattam. A tetejét megkentem tojással, megszórtam borssal, és 10 percet hagytam állni, mielőtt a 200 fokra előmelegített sütőbe dugtam. 20 perc alatt pirosra sütöttem őket. Az egész adag tészta 80 pogácsát ad ki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése