Kelt túrós muffin eperlekvárral

     
Már készítettem egyszer hasonlót, az sem volt egy hagyományos muffin, de ez sem az! A tészta nagyon gyorsan összeállítható, és a kész süti rövid életű. Bevezetőnek ennyi. A recept lentebb.

Kelt túrós muffin eperlekvárral
12 darab

A tésztához:
25 dkg liszt
25 dkg túró
1 kis doboz natúr joghurt (125 g)
10 dkg cukor
1 csipet só
1 tojás
1 dl tej
10 dkg vaj
1 dkg élesztő

Az élesztőt felfuttattam a langyos tejben egy csipet cukorral. A túrót összekevertem a joghurttal, a cukorral, a tojással, az olvasztott vajjal és a sóval, majd belekevertem a felfuttatott élesztőt. Végül beleszitáltam a lisztet, és egy evőkanállal gyorsan összeforgattam. A muffin formát kibéleltem a papírral, majd elosztottam benne a masszát. A tészta közepébe egy kiskanállal kis mélyedéseket készítettem, és belekanalaztam egy-egy teáskanál lekvárt. Nem kelesztettem a sütit, a 200 fokra beállított sütőbe -előmelegítés nélkül - tettem a muffint, és 35 perc alatt megsütöttem.
Nagyon finom, ahogy a tetején karamellizálódik a lekvár.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése