Fűszeres kifli és párolt káposztás borkorcsolya

    
Imádom a párolt káposztát, mindenhogyan, de legtöbbször borral, körtével vagy aszalt szilvával készítem. Már napok óta szemeztem a zöldségesnél a káposztával, és péntek este végre beadtam a derekam. Ebben a ronda, vizes, fázós időben ez nekem olyan, mint a gyógyszer, kelt tésztába csomagolva meg aztán pláne!
       
   
A tészta, amit begyúrtam hozzá, amúgy is az egyik kedvencem, fűszeres, kiadós, gyors. A belőle készült kifli az iszogatós esték elengedhetetlen tartozéka. Tegnap egyből dupla adagot készítettem, így az egyikből készült a szokásos kifli, a másik adagból a párolt káposztás batyu.
   
Kattintás után olvasható a recept.
Fűszeres kifli és párolt káposztás borkorcsolya
   
A tésztához:
64 db kiflihez vagy 20 db káposztás batyuhoz
 
35 dkg liszt
1 teáskanál só
1 csapott kávéskanál őrölt kömény
1 csapott kávéskanál őrölt bors
1 csapott kávéskanál őrölt szerecsendió
2 teáskanál cukor
1,5 dl tej
1 dkg élesztő
0,7 dl kacsazsír (ha fagyos, akkor két evőkanál)
1 tojás a kenéshez
Az élesztőt a langyos tejben 1 teáskanál cukorral felfuttattam. A lisztet összekevertem a sóval, a borssal, a köménnyel, a szerecsendióval és a maradék cukorral. Az élesztős masszát és a zsírt a liszt közepére öntöttem, és bedagasztottam. Meleg helyen fél óra alatt a duplájára kelesztettem.
    
A kifli készítése:
A tésztát négy részre vágtam, cipókat gyúrtam belőlük. A cipókat egyenként kör alakúra nyújtottam (kb. 25 cm átmérőjűre), majd 16 cikkre vágtam, és feltekertem őket.
A tetejüket éles késsel párszor bevagdostam, megkentem tojással, megszórtam egy kis sóval, és 200 fokos sütőben negyed óra alatt megsütöttem.

A káposztás borkorcsolya készítése:
A töltelék: 25 dkg párolt káposzta
A tésztát 0,5 cm vastagságúra nyújtottam, és 8 cm átmérőjű fánkszaggatóval korongokat szaggattam belőle. A káposztát a kivágott tészta közepére halmoztam, ráfektettem egy másik korogot, és a szélét körben villával összenyomkodtam. Megkentem tojással, és 200 fokos sütőben 15 perc alatt megsütöttem.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon fincsi lehet mindkettő! :) Azt hiszem, először a káposztás fog nálunk elkészülni, mivel nagyfiam imád minden párolt vagy pirított káposztával készülő ételt! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Mi is szeretjük, még magában is. :)

      Törlés