Almás linzer kökénylekváros habbal


 
Tudom, hogy a képen a villa lett a sztár, de ez a süti nem hagyta magát lefényképezni, viszont annál finomabb volt. Az elsőt kérésre sütöttem, és nem volt egyszerű a feladat. A kosárban kallódó ízetlen almát kellett felhasználni, félő volt, ha lereszelem, vagy felszeletelve megpárolom, köddé válik a maradék íze. Másrészt szerettem volna végre kipróbálni a kökénylekvárt sütiben is, mert húshoz, héjában sült krumplihoz már bevállt.
A végeredmény a kökénylekvártól kissé fanyar hab alatt puhára párolódott alma édes linzertésztában.
A recept kattintás után olvasható.


Almás linzer kökénylekváros habbal

A tésztához:
30 dkg liszt
15 dkg cukor
20 dkg vaj
3 tojás sárgája
csipet só
Az összetevőkből gyorsan linzertésztát gyúrtam, majd hűtőbe tettem hűlni.

A habhoz:
3 tojás fehérje
3 evőkanál cukor
3 evőkanál kökénylekvár
A tojásfehérjét felvertem, majd kanalanként beleszórtam a cukrot, és addig vertem, amíg a hab ki nem fényesedett, végül elkevertem benne a lekvárt.

4 nagy alma
Az almákat megtisztítottam, nyolc részre vágtam.
A tésztát kinyújtottam, belenyomkodtam a tepsibe úgy, hogy körben 2 centiméteres pereme legyen. a tésztát megkentem a hab harmadával, majd elrendeztem rajta az almaszeleteket. Ráhalmoztam a maradék habot, és 180 fokra előmelegített sütőben megsütöttem.
Első alkalommal egy kapcsos tortaformában sütöttem meg ezt az adagot, így maradt egy kis tészta. Másodszorra egy 20 X 30 centiméteres tepsiben készítettem el, és ez sokkal praktikusabb formának bizonyult.
Ízlés szerint fűszerezhető a süti, de én ezeket most örömmel mellőztem, ettől lett olyan friss a sütemény.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése