Mandulás banános süti

  
A mikulás csomag nálunk általában túllépi a hagyományos kereteket, a rendes kis csoki csomag mellett legtöbbször még egy nagy halom gyümölcs is jár a jó gyereknek. Az pedig pusztítani kell, amiben jók vagyunk, de van, hogy mégsem fér belénk ennyi minden. Ilyenkor sütök banánkenyeret vagy ilyen banános kevertet. Eredetileg ezt az adagot egy téglaformában sütöttem meg, de most már tepsibe terítem, vagy két téglába osztom el a tésztát, mert jobban szeretjük, ha szárazabb lesz a süti, és így kisebb szeletekre lehet vágni.
 
Másnap szeretem igazán, amikor már kissé megszikkad. Azért erre egy rá is játszom, este fel szoktam szeletelni a maradékot - ha egyáltalán van -, és nem csomagolom be, csak letakarom egy szalvétával. Reggeli kávéhoz isteni.
Legközelebb megosztom a banánkenyér receptemet, és az tényleg inkább kenyér.
Kattintás után olvasható a recept.
  
Mandulás banános süti
  
12 dkg liszt
10 dkg őrölt mandula
1 teáskanál sütőpor
1 csipet só
10 dkg cukor
3 tojás
3 érett, puha banán
5 dkg reszelt csoki vagy csokidara
5 dkg vaj
1 pohár natúr joghurt
1 evőkanál vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
  
A banánokat egy villával összenyomkodtam. A lisztet, a mandulát, a csokidarát és a sót összekevertem egy tálban. A tojásokat felvertem a cukorral és a vaníliás cukorral, elkevertem benne az olvasztott vajat és a joghurtot, és belereszeltem a citrom héját. Beleöntöttem a lisztes keveréket és a banánt, gyors mozdulatokkal összeforgattam, és már öntöttem is a formákba. 180 fokra előmelegített sütőben megsütöttem. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése