Diós habos linzer

Aktivizálom magam, de egyelőre az időközben összegyűjtött recepteket és képeket teszem közzé. Elsőnek itt egy jó kis sütemény a kupacból. Nem tudom mire hasonlít inkább, az erdélyi diósra vagy a kijevi tortára, nálam a kettő összeért félúton. Jobb képet nem tudtam készíteni.
        
    
Kattintás után a recept:
   
Diós habos linzer
     
A tészta:
30 dkg finomliszt
5 dkg cukor
3 tojás sárgája
20 dkg vaj
1 teáskanál sütőpor
1 csipet só
     
A hab:
3 tojásfehérje
10 dkg cukor
10 dkg dió nem túl apróra őrölve
       
A lapok közé: baracklekvár
     
A tészta hozzávalóit összegyúrtam, majd három cipóra osztottam. A tojásfehérjét a cukorral kemény habbá vertem. A tepsibe - a sütőpapírra - belenyomkodtam egy cipónyi tésztát, és a hab 1/3 részével megkentem, végül megszórtam a dió harmadával, és megsütöttem. Még két ilyen lapot készítettem. Amikor mindegyik elkészült, megmelegítettem úgy hat evőkanálnyi baracklekvárt. A tepsi aljára tettem egy kisült lapot a habos résszel felfelé. A következő lapot fejre állítottam, a tésztás felét megkentem a meleg lekvár felével, majd ráborítottam az alsóra. Ugyanígy tettem az utolsó lappal is. (Szóval a sorrend: tészta-hab-dió + lekvár-tészta-hab-dió + lekvár-tészta-hab-dió). Az elkészítése hasonlít a kijevi tortáéra, azt is készítettem már szelet sütinek. A másik, amire ez a recept hajaz, az az erdélyi diós, de ott két lapot kell sütni diós habbal a tetején, és a tésztás felüket kell lekvárral összeragasztani (vagyis alul és felül van a hab).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése