Leírom az egyik képet

Az asszonyok korán keltek, sütöttek, reggelit adtak a táborozóknak, felrakták a kocsira a nagy halom pogácsát, meg a vizes kannákat, aztán a két fiatal nő beugrott Joci mellé a fülkébe, és elindultak a kirándulók után, még útba ejtve a pékséget, ahonnan felvették a két napra szánt kenyeret is. Zsazsi maradt, megkönnyebbült, mert húzós volt az első két nap ilyen kis létszámmal. A többi asszonyt egy újabb teherautóval másnapra várta, hozzá még egy csapat gyereket. Addig volt kimenője. Koszosnak és fáradtnak érezte magát, de még össze kellett kapnia a konyhát, aztán ott volt ez egész napja készülődni az esti találkozóra.
   
Teonak reggel szóltak, hogy estére ugorjon be egy munkatársa helyett, és le volt törve, hogy emiatt nem tud majd átmenni Zsazsihoz. Összekapta magát, elindult a tábor felé, próbálta összeszedni a gondolatait, és imádkozott, hogy Zsazsi megértse. Végig attól félt, most elszalaszt valami fontosat, egyre jobban sietett, aztán már futott, és mire a kapuhoz ért, teljesen kifulladt, meg kellett állnia. Előrehajolt, a térdére támaszkodva, és próbált nagy levegőket venni, egy kézzel kigombolta az inge felső gombját, aztán csak állt kifulladva, és felindulásában ingatni kezdte a fejét, mintha azt mondaná, ez nem lehet igaz. Ekkor lett kész Zsazsi a konyhában, kilépett, és meglátta Teot a kapu előtt, azt hitte baj van, futott a kapuig, mérgelődött az "istenverte" zárral pedig elsőre nyílt, és megtorpant a férfi előtt, aki addigra már inkáb csak a tehetetlenséggel küzdött. Jól van? - kérdezte Zsazsi. Nem. - válaszolta Teo - Ne küldjön el mégegyszer. Jó. - hagyta rá halkan Zsazsi.
   
Teo nem volt egy atléta alkat, hogy csak úgy futkorásszon, vagy átmásszon a kerítésen. Csodálkoztam is, miért kellett beleálmodozni a találkozásba a kaput kinyitó gondnokot, de szombat este kaptam végre választ. Zsazsi a levelek közül előszedett néhány fényképet, és ott végre láthattam, milyen ez az ember. Érdekes, némely tény milyen lassan esik le az embernek - vagy csak nekem -, de azt hiszem a sok sztereotípia teszi, hogy Teot - bár nem gondolhattam, hogy alacsony, hiszen Zsazsi magasabb nálam, pedig én sem vagyok kicsi -, szikár termetű, fekete - alacsony - embernek képzeltem, az alacsonyt csak így félve, isten tudja, ez hogy fért bele nekem. Persze ez sem igaz, mert bármennyire is igyekeztem, nem tudtam összerakni értékelhető képet magamban, inkább csak volt valami sejtésem, és ez most teljesen hamisnak bizonyult.
  
Leírom az egyik képet. Budapest, háttérben a Duna, túlfelén Pest, három személy. Korlát, a tetején ül, és kétkézzel támaszkodik egy barna, vállig érő hosszú hajú, nyurga férfi, világos nadrágban és garbóban, egyik lába a korlát alsó rúdján, a másik a földön, alacsony neki a támaszték, a vállait egészen felhúzza, esetlenül előredől, nagyon nevet, olyan kamaszosan, bele az objektívbe, még a képen is feltűnően világítanak a szemei, Endre. A kép túlfelén egy magas, nagydarab, fekete ember, rövi(ebb) hajjal, szakállal, sötét ingben és nadrágban, bal kezével a korlátra terített zakóra támaszkodik, jobb kezével átöleli a nőt, aki középütt áll, fejét felé fordítja, hunyorog, jóízűen nevet, látszanak a fogai, Teo. Középen hosszú sötétbarna hajú nő, vastag haját lazán egy vékony sál fogja a nyakához, néhány tincs az arcában, vékony blúza felett kardi, egyik kezével fázósan összefogja az elejét, a másikkal a tincseit hajtja félre, és közben a férfi fele hajol, el a kamerától, nem szégyenlősen, inkább csak úgy ki a képből, vagy csak éppen ürügyet találva Teohoz, Zsazsi.
  
Ígérem, sütni is fogok, de Csiperke rám parancsolt. :-)

3 megjegyzés:

  1. Ez az istenverte blogger soha nem szól!
    Jövök, én bizisten jövök, de most halt be az éngépem videókártyája, tele van púpos kondival, lehet, már a műtőben fekszik az asztalon, Ember megígérte, hogy ma elvégzi a műtétet, vagy balkéz, jobbváll fölött nagy ívben meglendít :DD
    Szóval osztozkodni kell az Ember laposán :(

    És, hogy a lényeghez is szóljak, Zsazsiból sohasem elég!
    Még! Még! Még!

    Ennyi nem elég!

    VálaszTörlés
  2. Teót én magasnak képzeltem, de semmiképpen nem nagydarabnak. Főleg nem szakállasnak. Nem lehetne berakni a képet róluk? Anyira kíváncsi vagyok!!

    VálaszTörlés
  3. Én sem ilyennek képzelem. :)

    VálaszTörlés