Egy és három között

Napközben nem jutok a gépemhez, pedig már annyi mindent le kellene írni. A képek türelmesen várnak a sorukra, de tészták arányai egy idő után egymásba csúsznak, összekeverednek a fejemben. Sok minden kimarad a publikálásból csak azért, mert már nem emlékszem, hogyan készült. A reszelt linzerrel is majdnem így jártam, mert rendszerint sötétben érek haza, este még sütök valamit, és ha időben eszembe jut, le is fényképezem. Van, hogy csak éjjel jut eszembe kattogtatni, kifut az álom a szememből, mert mondjuk a másnapi munka miatt szorongok, és a konyhába kibotorkálva épp inni töltök magamnak, amikor szembesülök a megörökítetlen maradékkal...
És amíg ezt is el nem felejtem: Játék a humánon!
         
  
A recept lentebb.
  
Reszelt linzer
  
A tészta:
35 dkg liszt
20 dkg vaj
5 dkg cukor
2 tojássárája
1 teáskanál sütőpor
1 csipet só
  
A hab:
4 tojásfehérje
5 dkg cukor
4 evőkanál sárgabaracklekvár (+ 2 a tésztára)
1 csapott evőkanál keményítő (elmaradhat)

A tésztát összegyúrtam, és a hűtőbe tettem. A fehérjét felvertem, majd hozzátettem a cukrot, a keményítőt és kanalanként a lekvárt. Két kerek formát kivajaztam, és meghintettem liszttel. (Szelet sütinek készítve ebből a mennyiségből egy nagy tepsivel lesz. A tészta kétharmada megy a tepsibe, egy harmada a süti tetejére.) Három részre osztottam a tésztát, és egy-egy résszel kibéleltem a két kör alakú sütőformát (22 és 24 cm-eseket). A tésztát megkentem 1-1 evőkanál lekvárral, majd elosztottam rajtuk a habot. A maradék 1/3 tésztát a gyúródeszkán átgyúrtam egy marék liszttel, hogy szárazabb legyen, majd a reszelő nagyobb lyukas részén a lisztezett deszkára reszeltem. A morzsát egyenletesen elosztottam a hab tetején. 200 fokos sütőben pirosra sütöttem őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése