Kezdődik

    
Egy kis elemózsia a várakozáshoz: medvehagymás krumplis háromszögek dióval és brievel töltve.
  
A recept itt:
  
Medvehagymás krumplis háromszögek dióval és brievel töltve
  
Tészta:
40 dkg finomliszt
15 dkg főtt, áttört krumpli
1 teáskanál só
0,5 doboz tejföl
1 dl tej
1 dkg élesztő
1 csipet cukor
1 tojás (+ a kenéshez)
0,5 dl szezámolaj (lehet napraforgóolaj is)
1 csipet fehérbors
5-6 medvehagyma levél (sajna az utolsó fagyasztott adag) apróra vágva
Az élesztőt a csipet cukorral a tejben felfuttattam. A krumplit összekevertem a tejföllel, a felvert tojással és az olajjal A lisztbe kevertem a sót, a medvehagymát és a borsot, majd beleöntöttem a lágy masszát és az élesztőt, és bedagasztottam. A tészta egy órát kelt, majd átgyúrtam, kinyújtottam 1 cm vastagra, és 6 cm oldalú rombuzsokat vágtam belőle.
  
Töltelék:
20 dkg brie sajt (kék sajttal is isteni)
egy maréknyi dió
1 csapott kávéskanál szerecsendió
A hozzávalókat aprítógépben masszává dolgoztam, majd minden rombusz közepére tettem egy diónyit belőle. A tésztát félbe hajtottam, és a széleket alaposan összenyomkodtam. 200 fokra elmelegített sütőben szép pirosra sütöttem őket. 20 darab lett belőle.

4 megjegyzés:

  1. Sajnos medvehagymából nem raktároztam, de jövőre résen leszek. Mentettem a receptet, nagyon jól hangzik! (A fél pohár tejföl kis poharas, ugye?)

    VálaszTörlés
  2. Nekem is ez volt az utoldó csomag. :-(
    Igen kis pohár.

    VálaszTörlés
  3. Van sok fagyasztott medvehagymás fűszervajam - abból is sikerülhet, nem ? :)

    VálaszTörlés
  4. Beastie, szerintem az is jó, csak akkor az olaj helyett számolj a vajjal.

    VálaszTörlés