Hagymás-csilis sütőtökkrém

A maradék fél sütőtökből készítettem ezt a piritóssal előételnek vagy akár vacsorának is beillő fogást, bár szerintem még egy hidegtálon is jól mutatna. Felvéve a tegnapi fonalat, ez egy hagymás-csilis sütőtökkrém, amit egy kis zselatinnal tettem formázhatóvá. Ha ez utóbbi nem szempont, akkor a zselatin elhagyható, a jól behűtött krém így is isteni, főleg piritóssal és néhány lilahagyma karikával.
   
    
Itt a recept:



Sütőtökös szem

1 kisebb sütőtök fele - bevallom ezt nem mértem, ezért csak így tudom megadni a mennyiséget
fél fej lilahagyma
1 dl vörösbor - az íze és a színe miatt
1 kávéskanál mustár
só, bors, erős paprika (szárított csili)
2 teáskanál zselatin
3 főt tojás

A tököt megtisztítottam, felkockáztam, ráöntöttem a bort, és felöntötem annyi vízzel, hogy ellepje, majd feltettem főni. Nem tettem rá fedőt, így a folyadék jó része elfőtt. A tököt nem szűrtem le (talán csak egy fél dl víz volt alatta), továbbra is a tűzhelyen tartva az edényben villával szétnyomkodtam. 1 dl langyos vízben feloldottam két teáskanál zselatint, és a már teljesen puhára főtt masszához kevertem - ez így még elég folyós volt. Még egyszer felmelegítettem (nem forraltam), majd hagytam hűlni. A már langyosra hűlt masszát az aprítógépbe öntötem, beledobtam a durvára vágott hagymát, a mustárt és a fűszereket, és alaposan összeturmixoltam. A 6 részes muffin tepsi mélyedéseit kibéleltem alufóliával, és mindegyikbe cseppentettem néhány csepp olivaolajat, hogy a tojás ne ragadjon majd le az aljára. Ezután a vágott felével lefelé egy-egy fél tojást tettem a csészécskékbe. Végül rákanalaztam a masszát. A hűtőben egy óra alatt megszilárdult.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése