Sütőtökös mártogató, és a többiek

  
Valamit kezdenem kell ezzel a sok apró krumplival, amit hosszan tárolni nem lehet, pucolni nem nagy öröm, de sajnálnám elherdálni. Szerencsére a fele szinte újkrumpli, a szivacs durva felével csaknem az összes héja ledörzsölhető, de a többi is szép egészséges, úgyhogy egy alapos mosás után a héjában sütést választottam. A krumplik tényleg olyan aprók voltak, hogy a fele egészben maradt, és a többit is 2-3 részre kellett vágni. Feldaraboltam hozzá két szép céklát, mindkét zöldséget néhány perc alatt előfőztem, aztán egy serpenyőben sóval, borssal és egy kis őrölt köménnyel (a fiúk miatt nem lehet köménymagot használni, ezért ezt is úgy kellett belecsempészni) fűszerezve vajon átsütöttem. Ahogy gombhoz a kabátot, úgy választottam ki reggel a kész köret-ötlethez a húst, és mellé ezt a jó kis mártást. A mártás-mártogató receptje lent olvasható. A képen nem sok látszik belőle (bal oldalt alul), mert a cékla-krumpli párosítás színei elvonták a figyelmemet.
  
Sütőtökös mártás / mártogató
   
1 kisebb sütőtök fele megtisztítva, felkockázva (ez az ebédhez készített adag)
1 pohár natúr joghurt
1 evőkanál méz
só, fehérbors, szerecsendió

Ha mártogató, akkor meg lehet bolondítani:
- narancshéjjal és csilivel
- egy kávéskanál mustárral és még több borssal

A tököt sós vízben puhára főztem, majd villával összetörtem. Megfűszereztem, majd belekevertem a natúr joghurtot, és mézzel édesítettem.
Ezt a mártás korábban készítettem már mártogatónak is, akkor pépesítettem a tököt, hogy egy sima krémet kapjak, és erősebben fűszereztem, ehhez az ebédhez azonban jobban illett ez az enyhébb fűszerezésű, rusztikus változat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése