Pálinkás jó reggelt!

Még egy keksz, tényleg utoljára, felnőtteknek. Amikor megsütöttem az aszalt gyümölcsös kekszet, felmerült, hogy talán az ágyas pálinkákból megmaradt gyümölcsöt is felhasználhatnám ebbe a sütibe. Gyümölcskenyeret gyakran sütök vele - ez nálunk a pálinkás süti -, de nem voltam biztos, hogy itt is működni fog. Pedig de. Mivel a tésztába a gyümölccsel együtt pálinka is került, ezért egy kissé szárazabb, és kevésbé omlós keksz lett belőle, úgyhogy rögtön meg is töltöttem. Egy óra alatt megpuhult a süti, és isteni jó pálinkás, gyümölcsös illata lett.
  
  
Munkába menet azért nem ajánlom ezt reggelizni, és a gyerek se ezt vigye tízóraira, de közös kinti munka, vagy kirándulás - esetleg disznóvágás (a fiúk ilyenkor mindig a sütit keresik) - reggelére szerintem pont ez kell indítónak. Meg az, amit hozzá töltünk.
Persze esti láblógatáshoz se rossz.

Itt a hétvégi tartalék, csak meg kell tölteni:
  
  
És itt a recept:
  
Pálinkás reggeli keksz
  
Tészta:
20 dkg finomliszt
20 dkg apróra tört vagy aprítógépben összezúzott kukoricapehely
10 dkg méz
5 dkg cukor
1 púpozott teáskanál sütőpor
1 csipet só
20 dkg puha vaj
1 tojás és 1 sárgája
30 dkg pálinkába áztatott aszalt gyümölcs (nálam aszalt meggy, fekete cseresznye és szilva vegyesen) apróra vágra, vagy gépben ledarálva, és mehet bele egy kis pálinka is
A száraz hozzávalókat összekevertem, majd beletettem a gyümölcsöt a vajat és a tojást. Jól összegyúrtam, majd 6 cm átmérőjű kiszúróforma segítségével fél cm-es korongokat nyomkodtam a sütőpapírra. Nyolcvanöt-hat keksz lett belőle.
   
Krém:
20 darab keksz kitöltéséhez! Csak a felét töltötem ki, a többit eltettem későbbre. Ha az összeset megtöltenétek, akkor kétszeres mennyiséggel lehet számolni.
3 tojás sárgája
2 dl habtejszín
3 evőkanál cukor
2 evőkanál keményítő
1 teáskanál vaníliás cukor (Saját készítés: egy kis üveg cukor közé bedugtam egy felhasított vanília rudat. Ajánlom, mert nagyon praktikus, ha sietni kell, és nincs idő a vaníliával bajlódni.)
A tejszínt felmelegítettem, de nem forraltam fel. Közben a tojást kikevertem a cukorral, majd beletettem a keményítőt, végül folyamatos keverés mellett belecsorgattam a meleg tejszínt. Visszatettem a tűzhelyre, és egy perc alatt besűrítettem. Sűrű, pudingszerű krém lett. A kekszek szabálytalan, cakkos belső felét megkentem krémmel, majd összeragasztottam őket. Megszórtam porcukorral, és egy tálcára rakosgattam a kész sütiket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése