A nagyon kezdő bekapcsolódik a VKF-be

    
Anyukám mesélte, hogy még ipari tanulóként egyszer gyárlátogatáson vettek részt egy húsüzemben, és eleget látott ahhoz, hogy sose egyen parizert. Persze ez nem ma volt, de azt hiszem, inkább én sem szeretném látni, mi kerül a felvágottakba, ha lehet, maradok is a sonkánál. És most ebben a témában jól bent is ragadtam, kellene valami átkötés a kenyérre kenhető krémekhez, mert végül csak abban voltam képes értékelhetőt alkotni... Legyen ez a sonka, gyorsan vágtam is néhány szeletet a vacsorához és a fényképezéshez :-)
              
A kenyérre kenhető finomságok összetettségét nagyon tudom értékelni. Régen nagy kedvencem volt a tojáskrém - vaj, tojás, snidling, só, bors -, ami a kenyérrel tökéletes egészet alkotott. Most lehet, hogy egy kis paradicsomot hiányolnék hozzá, de ez a lényegen nem változtat. Csak meg kellett kenni a kenyeret, és kész. Valami ilyesmit akartam készíteni. Jelenleg teljes mértékben átérzem, milyen az, ha a konyhába csak úgy zúdulnak a szezonális gyümölcsök, zöldségek, és nincs mese, fel kell dolgozni mindent, mert rám rohad. Sült paprika lázban égek, és szerencsére tele vagyok - persze, hogy nem a saját kertből, hanem a kerítésen át a szomszédból kapott mindenféleforma - paprikával, így hát könnyen jöttek az ötletek.
     
Sült paprikás sajtkrém

                      
Fokhagymás paprikakrém 
            

                
És a receptek:
            

A sült paprikát mindkét krémhez már előző este elkészítettem, hogy a paprikák érlelődhessenek a fokhagymás olajban. Mivel a sajtkrémhez felhasznált sajt elég sós volt, a piros paprikát épp csak egy kicsit sóztam, a fehéreket viszont rendesen, utóbbit borsoztam is, és a fokhagymát sem sajnáltam róla.

Sült paprikás sajtkrém

Hozzávalók:
1 nagy pohár natúr johurt
7 dkg krémfehérsajt
bors
4 nagy kápia paprikából készült sült paprika fokhagymás olajban

A joghurt levét egy apró lyukú szűrőn keresztül kicsöpögtettem. (A nagy doboz joghurtból így nagyjából 1 dl folyadékot vontam ki, amit aztán felhasználtam a bagett tésztájához.) Feldaraboltam a sajtot, ráöntöttem a joghurtot, megborsoztam, és az aprítógépben krémesre kevertem. A gép tálját és a kést elmosogattam, aztán ledaráltam benne a paprikát. A két krémet egy fedeles műanyag dobozba egymásra rétegeztem, és mehetett a hűtőbe. (A készítés közben, meg a maradék pusztításakor összekeverve is kipróbáltam, úgy is szuper volt.) Még valami: hamar egyértelművé vált, hogy a paprika ebben a receptben nem csak ízesítőként szolgál, rövid próbálgatás után a két krémet fele-fele arányban használtam fel.

Fokhagymás paprikakrém

Hozzávalók:
6 fehér paprika sült paprikának elkészítve
csak több fokhagymával - nálam 3 gerezddel
és egy kávéskanál fehérborssal

Egy érlelődés után a sült paprikát mindenestől az aprítógébe öntöttem, és krémmé daráltam.

Rögtön sütöttem néhány bagettet, és a még meleg tésztával felfaltuk a krémek felét. Finom, finom, de még nem fotóztam! Ma újabb kóstolás keretében ezt is pótoltam. A bagettet felszeleteltem, serpenyőben egy kicsit átpirítottam, aztán néhány szelet házi sonkával és szőlővel minden maradékot eltüntettünk.
Szerintem piritóssal az igazi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése