Küecses kalács

Még adós vagyok a küecses kaláccsal. Sajna erről is csak a sötétben tudtam képet készíteni, igazán mindent megpróbáltam, de csak ennyire tellett. Szóval azért küecses, mert a teraszon ilyen a metlaki mintája, vagy legalábbis arra emlékeztetett az első változat, és mivel általában tobzódunk a totál kifordított szójátékokban, íme: kő (így csúfoljuk a padlólapot) - kavics - küecs - küecses, na mindegy, a lényeg, hogy fehér-fekete háromszögek és rombuszok váltogatják egymást a lapokon, egy kicsit erre emlékeztetettt a kalács teteje.
A tészta ugyanaz, mint a túrós sütinél (a fele), négy lapot nyújtottam, és felváltva kentem meg szilvalekvárral és túróval. Az utolsó lapot kicsit nagyobbra nyújtottam, cakkosra vagdostam a szélét , majd miután megkentem lekvárral, a csücsköket visszahajtottam a tésztára. A széléről leeső hátomszögeket még rápakoltam a kalács közepére, és 200 fokon megsütötte. Mire lefényképezhettem volna, már fogyott, de még kivehető a minta.
  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése