Kivételek: ragu, batyu...

Holnap szüret, de már ma összeverődött a kis társaság, amelyik kér inni, meg enni, és kérnek sütit is, holnapra is...
Szóval, amíg kelt a bagett, előkészítettem a pulykaragut, és meghámoztam a cukkiniket - sajna ezeket már hámozni kell, bár még saját kertből hozták a többiek, és szép kicsik, viszont tiszta göcsört mindegyik -, és mire a tészta ment a sütőbe, már üvegesedett a hagyma. A ragu arányait már nem tudom pontosan, mert már hatkor elkezdtünk borozni, és fel sem merült, hogy ez is felkerül majd a blogra, aztán belefogtam a sütésbe, a vacsorát már a többiek keverték készre, és amikor elém tették a deszkára a tányéromat, akkor jutott csak eszembe, hogy kellene fényképezni, és ez meg is látszik a képeken. Lámpafénynél ennél nem vagyok képes többre.
                
            
Aztán elkészült a süti is, mindenki fényképezni akart, és rajtam kívül mindenki fényképezett is. A túrós batyuról végül szinte csak véletlenül készült ez a - többinél alig jobb - kép. A teraszon a búra nélküli kinti lámpa - magyarán a csupasz égő - fényénél, a párkányon álló virágok közé beszorított kendermagos tepsiben szorongó sütikről készült fotónak kissé retro hangulata lett.
                       
            
Még van némi motoszkálás, de már mindenki megtalálta a helyét, holnap azért mégiscsak dolgozni kell.
A recept lent:
 
Túrós táska
A tésztája:
Majdnem ugyanaz, mint a barackos sütié, csak mivel ezt nyújtani kellett, keményebb tésztát készítettem.
50 dkg liszt
1 csipet só
7 dkg cukor
1 tojás (meg 1 a kenéshez, de ezt lehet tejföllel is)
10 kg vaj
2 dkg élesztő
2 dl langyos tej

A liszttel elkevertem a cukrot és a sót, a tejben feloldottam az élesztőt, felolvasztottam a vajat, és kissé felvertem a tojást, majd a folyadékokat a lisztre öntöttem, és bedagasztottam a tésztát. Fél óra pihenés után átgyúrtam, és két cipót készítettem belőle, majd ezeket kinyújtottam egészen vékony - 2 mm vastag - lapokká, és téglalapokra vágtam őket. A túrótöltelékből (25 dkg túró, 10 dkg cukor - vanília vagy citromhéj, ki mit szeret -, 1 tojás, 1 evőkanál kukoricaliszt) teáskanálnyi halmokat raktam a közepükre, félbehajtottam, és miután jól lenyomkodtam körben a tésztát, késsel be is vagdostam őket. Megkentem a tetejüket tojássárgájával, és 200 fokos sütőben ripsz-ropsz megsütöttem. Elég sok lett belőle - pedig én csak a fele tésztát használtam fel, mert holnapra még ígértem egy küecses kalácsot is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése