Szilvás-mákos valami

Vendégségbe szántam ezt a szilvás-mákos valamit. Mákos, mert a házigazda azt szereti, szilvás, mert abból most sok van, és kelt tészta (különösebben nem magyaráznám, miért). A kerek kalácsot sütés közben nyakon öntöttem tokaji aszúval, mert a tészta már pirult, a szilva viszont nem akart beindulni, a második adagot pedig eleve így toltam a sütőbe. (Ezt most pusztítjuk.)
         
     
      
És a recept:
  
Szilvás-mákos valami
(A leírt mennyiségből két süti lesz!)
     
A tészta:
30 dkg liszt
10 dkg cukor
csipet só
8 dkg vaj
1 dl tej
1,5 dkg élesztő
1 tojás
         
A töltelékbe:
20 dkg darált mák
10 dkg cukor
3 evőkanál méz
1 dl tej
zsemlemorzsa
     
15 szem szilva
alá: fahéj és búzadara
                            
                                    
A lisztet összekevertem a cukorral és a sóval, az élesztőt feloldottam a langyos tejben, majd a tojással és az olvasztott vajjal együtt a lisztre öntöttem, és bedagasztottam. Csak annyit állt a tészta, amíg a tölteléket elkészítettem, mert szorított az idő. A tejet a cukorral és a mézzel felforraltam, beleszórtam a mákot, összekevertem, és kész. Sietni kellett, ezért egy nagy lapos tányérra borítottam a masszát, így mire kinyújtottam a tésztát, langyosra hűlt.
A tésztát átgyúrtam, három cipóra osztottam. Két cipót nagyjából 20 X 40 cm-es téglalappá nyújtottam, megszórtam zsemlemorzsával, megkentem a mákos töltelékkel, és feltekertem. A harmadik cipót kétfelé vágtam, a tésztákat akkorára nyújtottam, amekkora a sütőforma (nálam: egy 24 cm átmérőjű üvegtál és egy 22 X 22 cm-es forma), és a vajazott, lisztezet tálakba fektettem (csak az aljába). A tekercseket felvágtam 16-16 részre, és a csigákat elrendeztem a tálban úgy, hogy még nőni tudjanak. A fél szilvákat ferdén bevagdostam, a üresen maradt tésztát (a szilvák helyét) megszórtam egy kis grízzel és fahéjjal, majd elrendezgettem a gyümölcsöt a csigák között, meglocsoltam egy kis borral, és 200 fokos sütőben 20 perc alatt megsütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése