Szilvás-körtés lepény

Az elmúlt két napban szanáltam a konyhámban, sok volt a kidobnivaló, a régi üvegtálakat viszont nagyon tudom értékelni. Ma megyek át Zsazsihoz, és ott folytatom ugyanezt.
Reggel felfedeztem, hogy érik a szilva, és jobb szeretem így, félig éretten, úgyhogy nekiestem a fának. Az aprítógépben mézzel és natúr joghurttal krémesre kevertem a gyümölcsöt, ezt ettem reggelire, és mivel néhány túlérett körte még szomorkodott a hűtőben - be kellett tennem, mert megtámadtak a muslincák-, ebédre a reggeliből ihletet merítve sütöttem egy szilvás, körtés lepényt.  
            

 
És a recept:
  
Szilvás-körtés lepény
A recept két nagy tepsire elég!

A tésztához valók:
40 dkg liszt
12,5 dkg margarin
5 dkg cukor
2 dl langyos tej
2 dkg élesztő
1 tojás
csipet só

A tetejére:
30 szem szilva
4 evőkanál méz (a szilvára)
2 teáskanál fahéj (a szilvára)
5 körte
1 nagy pohár natúr joghurt
1 tojás
4 evőkanál méz
1 evőkanál keményítő
4 evőkanál búzadara (a gyümölcs alá)
  
A tészta ugyanaz, mint a barackos sütinél, de mivel ez csak egy lepény, a tészta vékonyabb, és nincs olyan nagy pereme, ezért két nagy tepsire is elég. A szilva még nem volt elég érett, ezért felvágtam kisebb darabokra, mézzel és fahéjjal összekevertem, és hagytam állni. A körtét csak kimagoztam, és felszeleteltem. A tésztát kinyújtottam, megszórtam grízzel, és átlósan csíkokban ráhalmoztam a gyümölcsöt. Összekevertem a joghurtot a tojással, a mézzel és a keményítővel, majd a körtés csíkokra kanalaztam.
Ebből a lepényből lehet jó nagy szeleteket vágni, így mindegyikre jut mindkét gyümölcsből.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése