Nem nagy hekvanc

Nos, hol is kezdjem, talán egy köszönéssel indíthattam volna, ha lenne kinek, de ez itt nem egy levél, és nem is a szó hagyományos értelmében vett napló, inkább a lépcsőház ajtóra kiragasztott cetli, aki erre jár rápillant, talán el is olvassa, ha nem tetszik, ráfirkál, és talán akkor is, ha tetszik, csak nem lehet letépni...
Akkor talán kezdem azzal, hogy miért hekvanc:
Nemrég egy beszélgetés során kifutott a számon, hogy nem nagy hekvanc, már nem is érdekes mire mondtam, de általános derültséget keltett, mert többen még nem hallották ezt a kifejezést korábban. Gyerekkoromban gyakran használtuk ezt a szót, főleg itt a nagyszüleimnél, aztán egy időre elfelejtődött, hogy most újra felbukkanjon, és előtolakodjon, amikor címet keresek.
Szóval, szerda este érkeztem meg a nagyszüleim házába. Nagyapám már rég, mama három éve halt meg. Egy darabig jöttek-mentek a családtagok a házban, valahogy nem kellett senkinek, pedig volt, aki belefogott a felújításba is. Minden itt van még, a régi bútorok, ruhák, a konyha szinte érintetlen, a fürdőben minden új, csak elmaradt a festés, nincs felfúrva a tükör, ja, és nincs melegvíz, mert a kazánhoz szerelő kell... Az átutazók nyomot hagytak a házon, de a hangulat, a szagok, és ez a furcsa hűvös érzés a régi. Bevallom, szinte félek itt egyedül, de ez már a harmadik éjszakám lesz, és mivel ezzel a néhány mondattal ünnepélyesen megmozgattam a függönyöket az ablakon, hogy jelét adjam, lakik itt valaki, ma már jobban fogok aludni.
Le fogom írni, hogy hogy kerültem ide - a házba és a blogra -, de nem most, mert írtó álmos vagyok.

Vesztemre felhúztam a régi sárga, vagy inkább vajszínű vekkert, és most megőrjít a ketyegése, azt ismétli: csak ketten vagyunk, csak ketten vagyunk... brrr...
Tudja valaki, hogy lehet kiiktatni?

4 megjegyzés:

  1. Na akkor innen kezdem az olvasást. Nagyon izgalmasan kezdődik, és nagyon irigyellek, hogy a nagyszüleid házában lehetsz. Biztosan sok emlék előjött.

    Az órát meg ki kellene vinni az udvarra, vagy az elromlott kazánba bedugni...

    VálaszTörlés